Bestellen
U doet uw bestelling in onze webwinkel en kiest voor een betaalmogelijkheid.
iDEAL: Als u heeft gekozen voor iDeal en uw betaling is goed afgerond, dan treedt er een automatisch proces in werking. Onze software maakt een pakbon die geprint wordt in het magazijn. Tevens wordt er een verzendetiket gemaakt met daarop het verzendadres wat door u is opgegeven. Het magazijn verpakt uw order nu en maakt deze verzendklaar, mits alle producten op voorraad zijn.
OP REKENING: Wanneer onze financiële administratie goedkeuring heeft gegeven aan het kopen op rekening, dan handhaven wij een betalingstermijn van 14 dagen.
VOORAF PER BANK: op de dag dat je betaling op onze rekening is bijgeschreven, starten we de procedure zoals hierboven vermeld bij iDeal.
Verzenden
Afarma biedt om 16.30 alle pakketten en brievenbuspost aan bij de afhaalservice van PostNL. Deze afhaaldienst is stipt en wie later dan 16.00 uur een bestelling plaatst moet er rekening mee houden dat deze pas de volgende werkdag verwerkt zal worden.
Distributie en aflevering
Na het afhalen worden de bestellingen diezelfde nacht verwerkt in het distributiecentrum en komen ze beschikbaar op www.tracktrace.nl waar u uw zending kunt volgen (niet bij brievenbuspost). De volgende dag zal je bestelling normaal gesproken worden aangeboden.
Verzendkosten Afarma
Wat zijn de verzendkosten?
Onze verzendkosten zijn voor afleveradressen in Nederland en België zijn nagenoeg identiek. De prijs is afhankelijk van de soort verzending en het gewicht. U kunt de verzendkosten in uw winkelmandje altijd vooraf bekijken, nog vóór u afrekent.
Afarma biedt de mogelijkheid om de zending uitsluitend op uw eigen adres te ontvangen (dus géén afgifte bij de buren), of om de zending extra te verzekeren. De tarieven voor deze extra diensten worden duidelijk weergegeven voordat u afrekent.
De levertijd van Afarma
Bij ieder product in onze webwinkel staat aangegeven of een product op voorraad is of niet. Deze voorraad indicatie geeft de actuele status van de voorraad weer bij Afarma en haar Nederlandse toeleveranciers. Omdat de goederenstroom te hoog is, geven wij niet uitsluitend de voorraad van ons eigen magazijn weer.
Producten die op voorraad worden aangegeven worden over het algemeen binnen (maar dus niet altijd!) 24 uur geleverd, mits vóór 16.00 uur besteld en voldaan. Bij sommige producten is in verband met een korte levertijd een indicatie aangegeven binnen hoeveel werkdagen je het product mag verwachten. Het is een zeldzaamheid dat de levering langer in beslag neemt dan 5 werkdagen.
Garantie Bij Afarma
Met garantie zit het wel goed bij Afarma. Op alle producten, gebruikersproducten uitgezonderd, zit tenminste 1 jaar garantie.
Afarma verschuilt zich niet achter fabrikanten die moeilijk doen of wekenlange procedures als er eens iets stuk gaat. In de afgelopen 14 jaar hebben we 98% van onze garantieclaims binnen een week op kunnen lossen. Dat komt omdat we vaak defecte producten die onder garantie vallen alvast vervangen en ze dan zelf naar de fabriek of importeur sturen.
Voor vragen over garantie of het aanvragen van een retournummer dient u eerst contact met ons op te nemen.
Retouren
Wat kan ik retourneren?
Voor cosumenten
Volgens de wet kopen op afstand heeft een consument die via internet iets koopt het recht dit binnen 14 dagen te retourneren. Er zijn echter in de wet een aantal uitzonderingen. Producten die aan bederf onderhevig zijn (dat wil zeggen alle producten met een THT datum), producten die speciaal op maat gemaakt zijn, producten van zeer persoonlijke aard en diensten waar al de opdracht voor is gegeven om er mee te beginnen. Producten waarvoor u garantie claimt kunnen altijd retour gestuurd worden uiteraard.
Waar moet een retourzending aan voldoen?
Het is belangrijk dat wanneer u een product of bestelling retour wilt sturen, dat deze aan de onderstaande voorwaarden voldoet. Voldoet de retourzending niet aan de onderstaande voorwaarden dan wordt deze óf geweigerd, óf de administratieve handeling wordt gestaakt.
Voorwaarden retourneren:
- retouren worden uitsluitend geaccepteerd als er een RMA nummer voor is afgegeven
- retourzendingen dienen voldoende te worden gefrankeerd
- retourzending uitsluitend naar het opgegeven adres
- de ontvangen producten dienen niet gebruikt te zijn
- de retour gestuurde producten moeten zijn voorzien van de orginele verpakking
- stop in de retourzending een briefje met de reden retour (niet verplicht)
Garantiezendingen worden door ons zo snel mogelijk vervangen en de nieuwe toezending komt uiteraard voor onze rekening.
Hoe vraag ik een RMA nummer aan?
Een RMA nummer vraagt u eenvoudig aan door gebruik te maken van ons cotactformulier. Vergeet bij de aanvraag niet om uw ordernummer te vermelden.
Retourprocedure volgorde
De hele procedure op volgorde.
- u vraagt via de helpdesk een RMA nummer aan
- onze medewerkers maken een RMA nummer voor u aan en beantwoorden de aanvraag
- u verstuurt de product(en) naar het opgegeven adres, goed verpakt en gefrankeerd
- na ontvangst en controle mailen wij u een credit nota
- wij maken het bedrag van de creditnota binnen 30 dagen over op uw rekening
Voor bedrijven
Het recht op retour is niet van toepassing voor bedrijven. Vanzelfsprekend kunnen we in overleg met u bekijken welke mogelijkheden er bestaan.
Contact opnemen
U kunt ons bereiken door een email te sturen naar sales @ afarma.nl